بررسی روش اسپاترینگ و تارگت اسپاترینگ

/ اکتبر 4, 2017 / بدون دیدگاه / در مقالات تخصصی / توسط

از تارگت اسپاترینگ در روش کندوپاش استفاده می شود . روش کندوپاش یا Sputtering یکی از روش های لایه نشانی از فاز بخار است که در آن اتم ها یا مولکول های منبع یا به انگلیسی تارگت در میدان ایجاد کننده پلاسما شتاب می گیرند . این روش شامل سه مرحله تبخیر ماده منبع ، انتقال بخار از منبع به جسم و تشکیل لایه نازک روی جسم یا انباشت بخار بر روی منبع مورد نظر می شود . از این روش برای ایجاد پوشش و ساخت لایه های نازکی که کاربرد هایی مانند اپتیکی ، ذخیره سازی مغناطیسی و… دارند استفاده می شود .

 

تارگت های فلزی و سرامیکی

 

متداول ترین روش اسپاترینگ روش مغناطیسی است که در آن میدان مغناطیسی به سطح کاتد اعمال می شود تا الکترون ها به جای حرکت به صورت مستقیم به صورت مار پیچی حرکت کنند . روش دیگر روش پی وی دی نام دارد که در این روش پوشش مورد نظر از سطح جسم جدا شده و روی سطوح مورد نظر رسوب می کند .

از کاربرد های روش اسپاترینگ می توان به تولید هارد دیسک کامپیوتر اشاره نمود . هم چنین از روش پی وی دی به طور گسترده در صنعت نیم رساناها برای رسوب دادن لایه های نازک از مواد مختلف بر روی تراشه های الکترونیکی استفاده می شود . هم چنین در سایر کاربرد ها می توان برای ایجاد پوشش های نازک ضد انعکاس بر روی شیشه نیز اشاره نمود .

 

تارگت اسپاترینگ

 

خدمات فنی و مهندسی کوثر پژوه مفتخر است تا هم اکنون با فروش انواع تارگت های اسپاترینگ فلزی و سرامیکی نیازهای موجود در جامعه دانشگاهی و صنعتی را تامین نماید . کلیه تارگت های عرضه شده توسط شرکت ما دارای تاییدیه خلوص ICP می باشند و در ساخت آنها از مدرن ترین دستگاه های حال حاضر دنیا استفاده شده است . هم چنین برای اولین بار در کشور این شرکت مفتخر است تا با همکاری با کمپانی Lesker  تارگت های این شرکت معتبر بین المللی را نیز برای شما فراهم آورد .

جهت خرید و سفارش تارگت مد نظر خود می توانید به بخش فروشگاه وب سایت مراجعه نمایید .

نوشته های مرتبط

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *