آشنایی با مشخصات پودر بیسموت و کاربرد های آن

/ اکتبر 25, 2022 / بدون دیدگاه / در مقالات تخصصی / توسط

آشنایی با مشخصات بیسموت و کاربرد های آن

پودر بیسموت یکی از پر کاربردترین پودر ها در صنایع مختلف است. نام بیسموت برگرفته شده از کلمه Wissmuth است که در زبان آلمانی به معنای توده سفید است. از بیسموت در دوران باستان توسط مصری ها، یونانی ها، رومی ها و چینی ها استفاده می شد. همچنین در زمان گذشته از ترکیب پودر بیسموت با مس و قلع برای ایجاد یک آلیاژ بسیار قوی برای ساخت چاقو استفاده می شد. در مقاله حاضر قصد داریم تا به بررسی و آشنایی با بیسموت و پودر بیسموت بپردازیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

مشخصات پودر بیسموت

از جمله مشخصات بیسموت و پودر بیسموت می توان به عدد اتمی ۸۳، دمای ذوب ۵۰۰ درجه و دانسیته ۹٫۷۵g/Cm3 اشاره کرد. بیسموت، فلزی سفید، کریستالی و شکننده با رنگ صورتی است و رسانایی حرارتی آن کم تر از هر فلزی به جز جیوه است. مقاومت الکتریکی بالا نیز دیگر ویژگی بیسموت است. تمام نمک های بیسموت در آب ترکیبات نا محلول ایجاد می کنند.

کاربرد پودر بیسموت

از اصلی ترین کاربرد های پودر بیسموت می توان به استفاده در صنایع داروسازی، سیستم های آبپاش، آلیاژ سازی، لوازم آرایشی و شیشه و سرامیک اشاره کرد. همچنین از پودر بیسموت به عنوان کاتالیزور در تولید لاستیک استفاده می شود.

آشنایی با شرکت کوثر پژوه

شرکت کوثر پژوه با بیش از ۷ سال سابقه در زمینه تولید و فروش انواع پودر های فلزی و سرامیکی، یکی از تامین کنندگان اصلی پودر بیسموت برای صنایع و دانشگاه ها است. شما می توانید از طریق تماس با این شرکت، پودر مد نظر خود را با بهترین کیفیت و خلوص تامین نمایید.

نوشته های مرتبط